Lempparit Saksassa ilmoittautuu!! Yrittäen aktivoitua jälleen, on vaan ollut niiiiin kiire!!
Heh, ja siis kiireen aiheuttaa pikku Urho, joka ei enää olekaan vaan kiltisti vieressä kun äiti kirjoittaa blogia! Ei, kun koko ajan pitäisi olla menossa. Ja joskaan vauhti eteenpäin ei ole vielä kovinkaan kummoinen, on vauhti taaksepäin, ympäri ja ainakin kohti sähköpistokkeita jo aika kova! Miten se onkin, että ihan muutaman hetken kun poika on yksin (esim äiti käy vessassa), niin jo on sormet ja pikku kädet jossakin aivan muualla kuin turvallisten lelujen kimpussa leikkimatolla. Noh eiköhän tilanne tästä vielä pahene, kun oikeasti alkaa pääsemään tai juoksemaan paikasta toiseen. Hui kauhistus. Nyt jo kun ei oikein tasapaino vielä pojalla kunnolla pelitä niin saa jatkuvasti pelätä aivovammaa.. Ja nyt siis kaatuu vasta selältä vatsalleen.. eli miten sitten mahtaa äitin hermo kestää kun rupeaa suorilta jaloilta kaatuilemaan... huhu.
Muuten meno on aika perinteistä. Leikkiä, lenkkiä ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Uusi asunto Temmenhausenissa on ihanan valoisa ja avara. Varsinkin kun meillä on järkyttävän iso yhdistetty ruoka- ja olohuone, jossa huonekaluna on neljän istuttava pieni ruokapöytä ja toistaiseksi vielä apukeittiö. (eli "olohuone" on vielä melko tyhjä.. yksi tv-taso on, mutta ei siis tv:tä tai sohvaa..) Vois vaikka tanssit pitää! Asunto on siis kunnossa, muutaman kerran pitää vaan enää käydä isännän suosikki mestassa eli Ikeassa! Ahaa, kun siellä on niin tuttua. Eikä tarvi nolosti kysellä keneltäkään mitään, vaan itse tavarat vaan hyllystä ja kassalle. Se on vaan niiin helppoa! Ja vielä kun saksalaiset tuntuvat aina haluavan henkilökohtaista palvelua (mikä näkyy myyjien suurenä määränä kaikissa kaupoissa), niin itsepalvelukassaan Ikeassa ei joudu koskaan jonottamaan. Se on vaan niin mahtavaa kun jonot on 50-metriset, mut voi vaan tylysti tunkea läpi ja itsepalveluun. Aah. Sillä Ikeassa on täällä aina hirmu jonot. Suosittu mesta! Naapurissa oleva Jysk ei vedä läheskään yhtä hyvin.
Asunto on siis kunnossa. Auto taas paskana. Mutta siitä ei sen enempää kun muuten nousee verenpaine. Tais turkkilainen viedä tämän erän.
Huomenna mennään Urhon kanssa saksalaiseen leikkirinkiin. Saas nähä miten meidän käy. Se on tässä kylällä, et kyllä varmaan on kivaa!! Toivottavasti vaan joku puhuis edes pikkasen englantia..