Juhannuksen kunniaksi ajettiin Hollantiin, ihanille Hlavaty-Lehtisille. Hollanti oli jälleen kerran positiivinen yllätys. Kaikki hoituu englanniksi, kaupasta saa salmiakkia, ja seura oli tietenkin mitä parhain. Vain keli oli hieman ailahtelevainen, mutta kertaakaan ei kastuttu kunnolla.
Ensi viikonloppuna jatketaan Hollanti teemaa. Nyt on nimittäin luvattu tännekin superhelteitä. Niinpä ratkaisuna varasin meille vuoristohotellin Itävallasta. Omistajina hollantilainen pariskunta, ja hotellin nettisivut vain hollanniksi. Saako sieltäkin salmiakkia aamupalalla?
Ihanaa joka tapauksessa. Alppijärviä ja silmiä hiveleviä maisemia. Nyt pitää vaan pärjätä täällä tasamaalla vielä muutama päivä. Ja aloittaa sotkemalla polkupyörällä Hilkan kanssa muskariin naapurikylään. Kello on 9 ja mittari näyttää 25,8. Kesä on täällä!
keskiviikko 1. heinäkuuta 2015
torstai 28. toukokuuta 2015
Lomalla
Saksassa koululaiset (ja heidän vanhempansa) viettävät aina toukokuun lopussa kahden viikon Helluntailomaa. Täällä meillä, jossa turistivirrat ovat harvinaisuus, on siis tällä viikolla todella hiljaista. Kaikki ovat lähteneet lomailemaan, yleisesti etelään.
Saksassahan on koulupakko, eli mitään omia lomia kesken lukukauden ei tunneta. Tämä tarkoittaa, että kun loma vihdoin on, ovat kaikki perjantai-illlalla valmiita starttaamaan kohti etelää. Näin ollen motarit ovat perjantaisin ja lauantaisin aivan piukassa. Tuntien pituiset jonot eivät kuitenkaan lomatunnelmaa laske. Ne ovat niin arkipäiväisiä. Ja onhan eväät pakattu yleisesti hyvin mukaan. Eräs ystäväni juuri valitti miten vaikeaa on saada kaikki tavarat mahtumaan autoon, kun mukaan tarvitsee ottaa kaikki omista nuudeleista aina olueeseen. Eikä sieltä Italiasta varmaan löydy edes kunnon nakkeja.
Oikeastihan olen vain kateellinen, Niin se minäkin pakkaisin mieluusti Spätzlet ja oluet kylmälaukkuun ja lähtisin etelään. Mutta vielä on odotettava. Heinäkuussa pakataan oluet matkalaukkuun ja lennetään pohjoiseen.
Saksassahan on koulupakko, eli mitään omia lomia kesken lukukauden ei tunneta. Tämä tarkoittaa, että kun loma vihdoin on, ovat kaikki perjantai-illlalla valmiita starttaamaan kohti etelää. Näin ollen motarit ovat perjantaisin ja lauantaisin aivan piukassa. Tuntien pituiset jonot eivät kuitenkaan lomatunnelmaa laske. Ne ovat niin arkipäiväisiä. Ja onhan eväät pakattu yleisesti hyvin mukaan. Eräs ystäväni juuri valitti miten vaikeaa on saada kaikki tavarat mahtumaan autoon, kun mukaan tarvitsee ottaa kaikki omista nuudeleista aina olueeseen. Eikä sieltä Italiasta varmaan löydy edes kunnon nakkeja.
Oikeastihan olen vain kateellinen, Niin se minäkin pakkaisin mieluusti Spätzlet ja oluet kylmälaukkuun ja lähtisin etelään. Mutta vielä on odotettava. Heinäkuussa pakataan oluet matkalaukkuun ja lennetään pohjoiseen.
maanantai 18. toukokuuta 2015
Jatketaas
Jaahas, jos vaikka jatkais hyvin alkanutta blogiharrastusta.
Mut ensin täytyy viedä Urho Kinderiin.
Ja käydä Hilkan kanssa spielkreisissa.
Mut heti sen jälkeen!
Mut ensin täytyy viedä Urho Kinderiin.
Ja käydä Hilkan kanssa spielkreisissa.
Mut heti sen jälkeen!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)