Saksassa koululaiset (ja heidän vanhempansa) viettävät aina toukokuun lopussa kahden viikon Helluntailomaa. Täällä meillä, jossa turistivirrat ovat harvinaisuus, on siis tällä viikolla todella hiljaista. Kaikki ovat lähteneet lomailemaan, yleisesti etelään.
Saksassahan on koulupakko, eli mitään omia lomia kesken lukukauden ei tunneta. Tämä tarkoittaa, että kun loma vihdoin on, ovat kaikki perjantai-illlalla valmiita starttaamaan kohti etelää. Näin ollen motarit ovat perjantaisin ja lauantaisin aivan piukassa. Tuntien pituiset jonot eivät kuitenkaan lomatunnelmaa laske. Ne ovat niin arkipäiväisiä. Ja onhan eväät pakattu yleisesti hyvin mukaan. Eräs ystäväni juuri valitti miten vaikeaa on saada kaikki tavarat mahtumaan autoon, kun mukaan tarvitsee ottaa kaikki omista nuudeleista aina olueeseen. Eikä sieltä Italiasta varmaan löydy edes kunnon nakkeja.
Oikeastihan olen vain kateellinen, Niin se minäkin pakkaisin mieluusti Spätzlet ja oluet kylmälaukkuun ja lähtisin etelään. Mutta vielä on odotettava. Heinäkuussa pakataan oluet matkalaukkuun ja lennetään pohjoiseen.
Hurraa! Blogi alkaa elpyä!!! :)
VastaaPoistaOn kyllä joo tiukkaa nuo lomakäytännöt. Mun serkulla on jo niistä kokemusta! Laura: samaa mieltä. Hurraa!
VastaaPoista