Ensiksikin täytyy kommentoida omaa edellistä tekstiä, koska olen saanut salaista tietoa eräältä fiksulta ystävältäni koskien pimennysverhojen laittoa illalla. On nimittäin kuultu sellaista, että katollisissa maissa (tässä tapauksessa alueella maan sisällä) verhot laitetaan ikkunoiden eteen iltasella, kun taas protestanttisilla mailla/alueilla verhot pidetään auki. Tämän teorian mukaan siis katollisilla on jotakin salaisuuksia perhe-elämässään! Hyvin uskon tämän, sillä oma empiirinen tutkimukseni tukee tätä katollis-protestantti verhojakoa vahvasti. Ongelmana tässä nyt tietenkin on että nyt mua vasta alkoikin kiinnostaa mitä mahtaa naapurit salassa touhuta!!
Ollaan mekin tällä viikolla pidetty verhoja kiinni... Noh, ei ole salaisuuksia, vaan hemmentin kylmä! -18 C parhaillaan. Mikä tarkoittaa että ollaan Urhon kanssa aika kiltisti oltu vaan sisällä. Huh, kaveri on juuri oppinut nousemaan ylös ja mä kun luulin että sitä konttaamisesta kaatumista piti varoa, niin nyt vasta hauskaa onkin. Katsos kun Urho ei tajua vielä että koska ei osaa kävellä tai seista ilman tukea, niin pitäisi pitää kiinni jostain! Mut ei, vaan hymy korvissa kun on niin tyytyväinen itseensä kun on saanut itsensä seisomaan, niin irrottaa sohvasta/penkistä/äitin kankusta/pyykkikorista/seinästä etc mihin on kiivennyt. Siinä tulee äitille kiire, ettei poika ole takaraivo edellä laminaatissa. Noh, mut ainakin pikkasen paremmin on nukahtanut kun on kovasti väsynyt kaikesta touhuumisesta.
Pakko vielä näin "mustana keskiviikkona" kommentoida vielä vähän Suomen ja Salon uutisia. Mitäköhän Salosta vielä tulee? Nokialla taitaa olla siellä lähtölaskennan paikka. Toivottavasti nyt pitäisi ainakin sitä tuotekehittelyä siellä edes vielä muutaman vuoden, jonka aikana uutta työllisyysrakennetta saataisiin Saloon kehitettyä. Ettei ihan niin kiinni olisi yhdessä firmassa, miltä se nyt tuntuu. Muuten kuihtuu koko kaupunki. Nuoret ja koulutetut lähtevät viimeistään nyt pikkuhiljaa pois työnperässä, mikä tietenkin vaikuttaa negatiivisesti kaupungin vero- ja väestörakenteisiin. Mitenköhän oman tuttavapiiri Salo/Kuusjoki akselilla, joka kuitenkin on aika laajasti Nokian vaikutuksen alaisissa hommissa, vaikkei tehtaalla niinkään. No aika näyttää.
Presidentinvaaleihin sen sijaan voin olla hyvinkin tyytyväinen, vaikkei ehdokkaani voittanutkaan ja pahimpana vielä äänestysintous kansan keskuudessa lopahti. Mutta itsekeskeisenä ihmisenä voin todeta että minä voitin molemmilla kierroksilla. Nimittäin perheen sisäiset veikkaukset! Panoksena molemmilla kierroksilla oli kamala tiskivuori. Heh!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti