keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Niin pal kaikkee

Mulle on käynyt perinteiset ja blogin päivitys on venynyt ja venynyt. Kokoajan tulee lisää tapahtumia joista olisi kiva kirjoittaa, niin sitten sen ensimmäisenkin kirjoituksen julkaiseminen kestää ja kestää, koska en tiedä mitä siihen rustaisin. Päätin nyt tehdä tähän nopean lyhennelmän viimeisestä kuukaudesta! ( voi olla että tuleepi tosi lyhyt postaus koska Urho nukkuu sisällä eli tuskin kovin kauan.. Ei vaan hennottu lähteä ulos. Naapurin kalkkunafarmari pistelee parastaa ja paska haisee niin pal kauhiasti.)

No niin lähdettiin siis viime postauksen jälkeen Suomeen häihin. Oli ihanat häät! Niin rakastunut hääpari, tunteikkaita puheita, nähtiin kivoja kavereita ja tietenkin oli kiva lähteä ilman Urhoa hieman ulos. Mahtava meininki! Oltiin tosin jo yhden aikaan nukkumassa, kun ei vanhat vaan jaksa.. Niin että Tero oli ihan skarppina sunnuntai/maanantai välisenä yönä lentämässä kotiin. Me Urhon kanssa jäätiin vielä Turkuun ja nähtiin paljon ihania ihmisiä!! Keretiin kyllä ihanasti näkemään kavereita ja vielä Hele Helenius tuli meitä saattelemaan lentokentälle, niin kyllä oli rentouttavaa! Lempiäiset lensi meidän kanssa Muncheniin ja tulivat viettämään muutaman päivän lomaa Saksaan. Anopin ensimmäinen lentomatkakin sujui hyvin!! Urho on hyvä viihdyttäjä!

Lempiäisten kanssa kierrettiin Ulmia ja ympäristöä ja käytiin Hofbrauhausissa Munchenissä täsmäiskulla. Kivaa olt!  Noh, kun Lempiäiset lähti niin alettiin todella etsimään ostajaa Toyotalle. Tarjoukset eivät päätä huimanneet, joten jostain kumman syystä auto päätettiinkin myydä sukulaisille Suomeen (lue: Lempiäisille).
Hyväksi onneksi sattui niin että Terolle iski akuutti työmatka Saloon. (tähän aikatauluun ei kuulemma mitenkään liittynyt poikien olutpialaisten sijouttuminen samalla viikonlopulle..) Joten oltuamme kaksi viikkoa kotona, lähdimme koko porukka autolla Saloon. Ensin kevyt 8 tunnin ja reilun 700 km autoilu Travelmündeen ja siitä sitten 27 tuntia lautalla yli. Meni kyllä yllättävän hienosti Urhon kanssa koko reissu. Tiedoksi kuitenkin muille samaa matkaa tekeville; EI ole tarvetta ostaa sekä aamupalaa, lounasta ja päivällistä ennakkoon, vaikka onkin pari euroa halvempi. Siellä laivalla ei näet ole mitään tekemistä, joten ei siellä nälkäkään kerkiä tulemaan! Kauhiaa syöpötteyä kun saksalaistuneet suomalaiset iskee buffettiin... Kaikkee pitäis saada syödä ja kalleinta santsata.. Mutta ihan hyvä reitti se on. En ollut Saksanlautalla ollutkaan sitten vuoden 2008 Rostockin matkan.

Suomessa me oltiin viikko. Eikä tehty oikeestaan mitään. En tiedä mihin se aika meni, mut mitään en tehnyt enkä ketään kaveria kerennyt näkemään. Mun piti esim rakkaalle Tipulle soittaa koko viikko, mut en sit kerennyt.. Hhm. Erikoista ja harmittavaa!! No kun sieltä tulimme torstaina niin lennettiin Turusta Stuttgarttiin ja kyllä oli mahtavan lyhyt ja toimiva reittivalinta! Sitä ruvetaan nyt suosimaan, Köpiksen kautta jouduttiin tulemaan mutta silti säästi ajassa pari tuntia. Samana päivänä mun vanhemmat lensi Helsingistä Muncheniin ja tuli tänne meille ensin päiväksi ja sitten lähettiinkin ajamaan Wieniin. Oltiin Wienissä ja Itävallassa viikonloppu. Jo oli kaunis maa ja kaupunki! Sinne pitänee päästä pian uudestaan!
Äiti ja iskä lähti maanantaina ja nyt vaan odotellaan että viikon päästä perjantaina lähdetään pääsiäisen viettoon Suomeen. Että tällästä.

Siinä siis lyhennelmä tapahtumista. Lisäksi Urholle on tullut lisää hampaita (nyt jo 5). Hän on jo muutaman kerran vahingossa seisoskellut yksinään!! (vauhti on muutenkin kasvanut melkoisesti..) Me ollaan tavattu uusia saksalaisia äitejä täältä kylältä ja saatu heistä lenkkiseuraa. Tero on tutustunut paikalliseen julkiseen liikenteeseen niin perinteiseen Tero-tyyliin kuin olla ja voi! (koska siis auto jäi Kuusjoelle ja vielä ei ole uutta ostettu) Tero-tyylihän merkitsee busseissa sitä et joko olet väärällä pysäkillä oikeaan aikaan tai oikealla pysäkillä väärään aikaan, tulee bussilakko, ovet bussissa on jumissa ja et pääsekkään oikealla pysäkillää pois. Tai niinkuin eilen kun hän myöhästyi bussista Dornstadissa ja päätti kävellä sen 7,5 kilsaa kotiin, niin matkalla paikallinen kalkkunafarmari laitto paskaa pellot täyteen, (ja tätä hän tekee vain tiettyinä muutamana päivänä vuodenajassa) mukavahan siinä oli kävellä.

Ennen kaikkea kuitenkin, tänne on tullut KEVÄT!! Aurinko paistaa ja lämpöä noin 20 astetta. IHANAA!!!!!

Paljon ois myös kivoja kuvia ladattavaksi, koitan laittaa ne kun seuraavaksi Urho päättää vedellä pienet unet.

1 kommentti:

  1. Pakkohan se on omaa tekstiä sen verran kommentoida, että tänään tultiin Teron kanssa yhdessä bussilla. Kerettiin siihen hyvin ja saatiin oikeat liput. Puolivälissä matkaa kuski tuli jututtaan Teroa. Oli ahterillaan painellut inva-pysähtymisnappia ja se häiritsi kuskia. heheh!

    VastaaPoista