maanantai 24. lokakuuta 2011

Noviisit

Meillä Lempiäisillä on edessä suuri seikkailu, kun isäntä Tero, pikku-Urho ja allekirjoittanut eli kotirouva Essi muutamme Saksanmaalle, eteläisen Baden-Wüttembergin osalvaltioon kaupunkiin nimeltä Ulm. Muuttoon on aikaa enää reilu kuukausi eli menoliput on tilattu 29.11. ja siitä se sitten alkaa; nahkahousujen käyttö, oluen massiivinen juonti ja bratwurstin loputon napostelu. Tai ainakin näin Saksaa melko vähän tuntevana henkilönä voisi ajatella. Mitä kaikkia muita kliseitä on tullut mieleen? Tero joutuu kasvattamaan viikset ja opettelemaan jodlausta, Urho ei opikkaan kävelemään vaan marssimaan ja minä olen sidottu ikuiseen kotiruovauteen. Eli näin varmoilla tiedoilla me lähdetään. Sanomattakin on varmaan selvää ettei kumpikaan meistä osaa saksaa juuri laisinkaan. Minä olen käynyt syksyn kansalaisopiston saksan alkeiskurssia. Eli osaan tervehtiä ja sanoa laskusta että Stimmt so -tasan on. Sitä laskua en tosin osaa tilata..

Muutto tuntemattomaan on siis edessä. Tai siis ei aivan tuntemattomaan, sillä olimme viime elokuussa häämatkalla eteläisessä Saksassa eli olemme molemmat oikeasti käyneet ainakin kerran aiemmin Saksassa. Lisään muutaman kuvan häämatkaltamme tähän kirjoitukseen. Kohdehan aikoinaan valikoitui halpojen lentojen ja pienpanimoiden yhteistuloksena, mikä välittyy myös kuvista.. Mutta tyytyväisiä oltiin ja ihastuttiin molemmat Saksaan ja saksalaisiin. Nyt niihin sitten pitäisi rakastua.

Muuton suhteen asiat ovat edenneet melko ripeästi, kiitos siitä Firman joka on ulkoistanut relokaatiopalvelunsa tehokkaalle saksalaiselle yhtiölle. (Tuli muuten mieleen että onkohan Salossa tuollaisia firmoja vai pitäisikö pistää pystyyn? tai meniköhän se juna Firman kannalta jo..) Eli meillä on jo buukattuna lennot, ensiasunto sekä muuttofirma. Muuttofirmasta kävi mukava setä laskemassa kuinka monta kuutiota meillä oikein on tavaraa ja he tulevat ystävällisesti tavarat myös pakkaamaan! Jihuu!!

Sen ensiasunnon perään en sitten Jihuuta laitakkaan. Tero oli ohjeistanut relokaatiofirman Utea, että meillä on muuttohetkellä 5,5 kuukautinen poika, että jos tämän voisi ottaa huomioon asuntoa katsellessa. (tarkoittaen ei mitään ylintä kerrosta hissittömässä talossa etc vauvan kanssa mukavaa ja kätevää) No asunnosta otettujen kuvien ja kuvauksen perusteella kyseessä on ullakkoasunto (tosin vain 3.kerros) ja nukkumatilat ovat melko jyrkkien metalliportaiden takana oleva parvi! Uten kommenti oli lähettäessään linkkiä asuntoon, että toivottavasti poikanne ei opi konttaamaan ennenkuin löydätte pysyvämmän asunnon. Ööö, ok. Kai sitä kaikkeen tottuu. Niin ja vuokraemäntä oli vielä vaatinut ettei vaunuja saa tuoda asuntoon, eikä pyykkiä kuivattaa sisällä.Öö kai sitä kaikkeen tottuu!!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti