maanantai 31. lokakuuta 2011

Urho sukeltaa!!

Aikaa Saksaan lähtöön on nyt kutakuinkin tasan kuukausi. Ja jännitys kasvaa kohisten, varsinkin kun lähtöön valmistautuminen on vielä aivan lapsen kengissä. Tai siis on meillä kaksi asiaa jo hyvin lähtenyt käynteen, Urhon uiminen ja syöminen. Molempia nimittäin piti alkaa kokeilemaan ennen suurta muutosta, jotta osataan sitten ulkomailla itsestään.

Ruokailut on aloitettu hitaasti mutta varmasti soseiden kanssa. Perunaa, luumua, bataattia ja hedelmämixiä. Ja melkein kaikki menee Urkille ihan herkkuna. Ensimmäiset perunat olivat toki melkoinen shokki mutta nopeasti siitä selvittiin. Pakkohan niitä oli ruvettava kokeilemaan vielä kun ollaan Kelan kustantamassa neuvolajärjestelmässä. Saksan hommistahan ei ole vielä mitään käsitystä. Ilmeisesti siellä kuitenkin käydään pelkästään yleislääkärillä ja ammattinimike terveydenhoitaja on täysi vieras. Ja jos jotain ilmenee niin sitten lastenlääkärille. Koska meillä ei oikeasti ole vielä mitään tietoa miten Saksassa toimitaan ja missä niin ajattelin että parempi vaan syödä jo täällä niin näkee tuleeko niistä ongelmia. Kukkakaali näyttäisi olevan ongelma. Sitä ei tosin isäkään suostu syömään..



Toinen suuri saavutus on vauvauinnin aloittaminen. Ihanainen Laura-täti on pitänyt meille yksityistunteja jo kolmena sunnuntaina. Tavoitteena on tietenkin että saataisiin vanhemmille vähän varmuutta jotta voitaisiin sitten    käydä vaikka ihan keskenään uimassa, jossei jostain syystä Ulmista löydy kivaa vauvauinti ryhmää. Tai jos löytyy ja se on saksaksi niin tiedetään ees vähän mitä niissä voi ja ehkä tehdään, kunnei siis kumpikaan sitä saksaa ymmärretä, ainakaan selvinpäin. Toivottavasti löydettäisiin joku kiva uimapaikka, sillä Urho ainakin pitää uimisesta ja ainakin eilisen kokeilun perusteella myös sukeltamisesta!

Täällä siis jatketaan jännittämistä, pakkaamisen miettimistä (siis oikeesti mihin tää kaikki tavara menee??), remontoimisen ja tapetoinnin miettimistä, saksalaisten asuntojen tsiikailua (onko oikeesti paha jos asutaan paikassa nimeltä shaisse??) ja siis kaiken muun oleellisen ja erityisesti epäoleellisen tekemistä! Urho osaa onneksi ottaa lunkista, ja päätti lopettaa jopa kääntymisharjoitukset!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti