perjantai 30. joulukuuta 2011

Joulun saldo: kaksi hammasta!







Urholle ilmestyi joulun aikaan kaksi hammasta! Jipii! Kuulin jostain että nyt pitäisi tuon jatkuvan kuolaamisen hieman rauhoittua. Toivotaan ainakin. Muuten on hieman harjoittelua hampaiden kanssa. Harjaus on vielä hauskaa, mutta saas nähdä kuinka kauan. Tänään äiti ja Urho taas joutuivat napit vastakkain, kun hampaat olivat hieman liikaa käytössä maitoa nauttiessa. Ilmeisen vaiherikkaat ajat edessäpäin myös sen suhteen, samoin kuin tuon jatkuvan treenaamisen! Poika punnertaa ja pinnistää ja nostaa jo hyvin takapäätä, mutta viimeinen silaus konttaamisesta puuttuu vielä. Noh, ei kyllä äidin mielestä vielä mikään kiirus ole..








Muutenkin joulunaika oli ihanaa! Mummi ja Pappa kävivät hakemassa meidät Urhon kanssa jo hieman ennen Teroa Suomeen, joten kerkesimme olemaan muutaman päivän, ensin Turussa (kuten kuvista näkyy, Urhon ensimmäinen joulurauhanen) ja sitten Kuusjoella. Pukki kävi kahdesti ja oli erityisen anteliaalla tuulella. Urho varsinkin oli ollut erityisen kiltti, päätellen lahjavuoresta! Saksasta lähdettiin lumipyryn keskeltä ja saavuttiin vesisateen keskelle Helsinkiin eli noin 2000 kilometriä pohjoiseen. Aikamoista!


Joulun jälkeen ollaankin laitettu tuulemaan, ja euroja Saksan talouteen. Saimme nimittäin joulua edeltävinä päivinä tiedon, että meidät on hyväksytty vuokralaisiksi Temmenhausenissa, noin 20minuutin ajomatkan päässä Ulmista, sijaitsevaan asuntoon, jota kävimme joulun alla katsomassa. Asunto on tilava ja avara noin 115neliötä kahdenasunnontalon toisessa kerroksessa. Vuokraemäntä perheineen asuu ensimmäisessä kerroksessa, ja me olemme heidän ensimmäiset vuokralaisensa. Asunnossa ei kuitenkaan ole keittiötä, joten sellainen tuli tilattua eilen euroopan suurimmasta möbelikaupasta! Tarkoituksena oli tietenkin aluksi ostaa jokin halpa Ikean keittiö. Lähtihän se mopo siitä vähän keulimaan. Muttei paljon. No, katotaan millanen tulee. Laitan kuvia kun keittiö toivottavasti viikolla 7 saapuu. Jääkaappi tilattiin toki halvimmassa värissä (eli punaisena) amazonista.





2 kommenttia:

  1. Hampaita! Voi ihanuutta, sitten odotellaan hammaskuvia ;-)

    VastaaPoista
  2. No nyt ollaan yritetty ottaa kuvaa hampaasta jo muutamana päivänä (lue kaksi viikkoa), mutta meno alkaa olla niin kovaa, että tehtävä on sula mahdottomuus!!

    VastaaPoista