torstai 10. toukokuuta 2012

Kesää kohti

Nyt on niin kesäiset fiilikset! Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Saa vetää koko päivän shortseissa ja Urhoa ei tarvii pakata kuin eskimo ulos mentäessä. Luonto, eli siis pellot ja metsät, on kuin Suomen heinäkuussa eli Rapsi kukkii keltaisenaan ja metsät vihreinä. Ihanaa!

Ihanaa on myös fiilistellä tulevaa kesää. Ollaan tulossa juhannusta edeltävänä torstaina yöllä Suomeen. Ja sit on tehty varaus heti perjantaiksi kaikkien aikojen legendaarisempaan juhannuksen vietto paikkaan eli Annan isän mökille Lietoon. (tai siis Terolle legendaarisin olisi varmaan Raumanmeren juhannus, mut siis mulle!) Mahtavaa! Urho pääsee kokemaan ensimmäisen kunnon juhannuksensa. Viime vuonna hän oli viikon vanha, joten sitä ei lasketa. Plus et ei oltu Liedossa. Osaiskohan hän jo syödä pekoni-juusto-sieniä ja pelata marathon-ottelun Suomi-tietopeliä? Jää nähtäväksi. Niin kivaa, kun siellä on niiiiiiinn kivat ihmisetkin (ainakin toivottavasti Anna ja Elina kumppaneineen). Nyt mä vaan fiilistelen saunaan-uimaan-saunaan-uimaan.

Kesälomalla on muutenkin odotettavissa vaikka ja mitä. Jos ehtis tutustua kummitytön pikkusisarukseen (olettaen että hän suvaitsee puskea itsensä maailmaan ennenkuin meidän paluulennot ovat 9.7..), urheilla minitriatlonin ihanan Tiinan kanssa, mökkeillä, juhlia häitä, syödä makkaraa ja muutenkin grillailla, uida järvessä ja ulkoaltaassa, saunoa, etc, etc. Pikkasen kesäfiilikset ois joh!!

Mut ennen kesää on vielä vaikka ja mitä. Äiti ja täti tulee ensi viikolla ja menemme kaikki yhdessä sukulaisiin Tanskaan (Touranin ensimmäinen kunnon tulikoe, kestääkö auto (ja matkalaisten hermo) piinavat kilometrit Tanskaan ja takaisin), ystäviä toivottavasti on tulossa kesäkuun alussa ja sit mun pitää juhlistaa ensin ensimmäistä äitienpäivää ja sitten Urhon 1-v päivää..

Äitienpäivästä tuli mieleen että täällä on joku aivan älytön isisen ja miesten päivä helatorstaina. Mä luulin ensin et se on joku vitsi. Pilata toukokuun muut juhlat sillä. Ideana on että miehet menevät keskenään joko kaljakorin kanssa puistoon tai biergardeniin. Siis mitä??? Ja siis tätä Vatertagia mainostetaan joka paikassa ja jopa Teron saksankurssilla oli ollut asiasta maininta. Yleinen juhlapäivä. HHm, onneksi me ollaan silloin matkalla Tanskaan. Ihme yritys torpata äitienpäivä.



Ps. Saksan byrokratia yllätti ja mulle myönnettiin saksalaista äitiysrahaa kolmelle kuukaudelle. wow, ja hakuprosessi kesti oikeesti vaan jokun kuukauden. Urhon lapsilisät on tosin vielä byrokratian pyörteissä. Ystäväni Eeva, jolla on samanlainen elämäntilanne kuin minulla, mutta Berliinissa, laittoi juuri faceen että heidän prosessinsa lapsilisän kanssa oli kestänyt 5kk. Sitä siis odotellaan.

Pps. Lenkit ovat jatkuneet suopeissa merkeissä. Tosin eilinen eka pyöräily-juoksu yhdistelmä meinasi käydä kunnolla kunnon päälle. Onkohan ihan järkevää näin ylipainoisen näin liikku? Noh, mä otin tähän mukaan nyt herkuttoman toukokuun, katotaan miten se menee. Ja sakemanninen sauvakävely oli lyhyt, mutta ytimekäs. Kauhia vauhti kun ukko oli antanut toiselle sauvojalle 30 minuuttia aikaa olla pois. huh.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti