Urholla on tapana sairastaa muutaman kuukauden välein kuumetauti. Eli pari päivää kovaa kuumetta, ja sitten ei mitään. Ei edes flunssaa yleensä.
Tälläinen ihanuus iski taas tähän viikonloppuun. Eli ollaan sairasteltu koko viikonloppu. Tai siis Urho on. Kuumetta 40 astetta ja itkuinen poika. Kuumelääkettä. 37,5 asteinen riehuva poika. Huoh, on tullut Puuha Pete ja Touhulan arvoitukset tutuiksi tänä viikonloppuna. Onneksi nukkuu kuitenkin hyvin.
On sitten ollut aikaa olla oikein kunnolla kotona. Varsinkin kun perjantai oli täällä pyhäinpäivän takia vapaa päivä. Eli kolme päivää kotona. Sairastamassa.
Noh, olipa aikaa. Tero laitto pystyyn valokuvausstudiota. Näpräili jostain vanhoista pahveista salamaongelmaansa ratkaisua. Ja leipoi. Ja kokkasi. Ja imuroi. Ja lauloi. Ja rakensi legoja. Ja leikki.
Mäkin sain aikaseksi tuulihattuja valkosuklaa-pistaasipähkinä-kermavaahto täytteellä. Suuri osa mun ajasta kuluikin sen kermavaahdon syönnissä.
Loppui meinaan herkuton lokakuu juurikin sopivasti.
Tai siis ei se herkuton oikein sopinutkaan mulle. Mut loppu huono omatunto herkuttelusta. Röyh!
Voisko saada tuulihattujen ohjeen. Jaakko tykkää suolaisista, mutta minä myös makeista. Yllättäin. :D
VastaaPoistaNiin ja tsemppiä sairastamiseen!
PoistaTauti on nyt selätetty!! Ilmeisesti jokin virus pyörii täällä, kun kuulemma Teron töissäkin on tollasta pelkkää kuumetta liikkeellä.
PoistaMä tein ihan perustuulihattuja eli kiehautin ensin 75g voita ja 2dl vettä ja lisäsin sinne sitten 1,5dl jauhoja. Siirsin kattilasta kulhoon ja annoin jäähtyä. Ja sit vatkasin yksi kerrallaan joukkoon 3 munaa. Pursotin leivinpaperille ja paistoin 225 noin 15-20min. Tuli joku 30 keskikokoista. Ja suosikkitäyte oli kun sulatin valkosuklaata ja rouhin pistaasioita ja sekoitin kermavaahdon joukkoon. Oli muuten hyvää!!
Hyvä juttu, että tauti on ohi. Mä oon aina käyttäny tuulihattuihin http://www.kinuskikissa.fi/tuulihatut/ -ohjetta. Täytteet on vaan sitten olleet mitä erilaisempia. Valkosuklaa-pistaasi-kermavaahto kuulostaa aivan ihanalta!
VastaaPoista