sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Urho 1-v ja hyökkäävät haukat.

Nyt kun on hiljalleen päästy yli torstaisesta shokkiuutisesta ja aurinkokin paistaa, niin ollaan vietetty viikonloppua Urhon 1-v synttäreitä juhlien. Eilen oli kakkukahvit, paikalla alakerran vuokraisäntä perhe tyttärentyttärensä kanssa, ja paikalle sattumalta osunut Dorothee Tobias poikansa kanssa. Hauskaa oli ja Urho sai syödäkseen isin tekemää kakkua. Jam!

Mä en voi uskoa et Urho on jo 1-vuotias. Kauheeta.

No sen lisäksi että Urho täytti vuoden ja Terolta loppuu duuni, niin mun viikkoon on mahtunut hyökkäilevä haukka. Sekin on aivan kamalaa. Oon kaksi kertaa nyt joutunut sen kohteeksi. Kauhistus, vaikka ekasta kerrasta otin jo opikseni ja vaihdoin reittiä, niin sama lintu tuli tänään vähän kauempaa kiertäneellä lenkilläkin päisin. Mikään ei ole niin hirveää kuin nähdä haukan lähestyvän tappajankiilto silmissä. Ja siipienvälikin sillä yksilöllä on ainakin 5 metriä. Nyt vaihdan lenkkiä lopullisesti. Vaikka tulee siinä intervalli tehtyä aika helposti, kun juoksee täysillä lintua karkuun.

Semmosta. Ei men hyvin, ei.

Tänään meidät on kutsuttu saksalaisiin grillijuhliin tohon naapurille. Tero kiroilee juurikin keittiössä, kun lupasin, että hän tekee sinne pastasalaatin tai siis saksaksi nudelsalaatin! Hih!


3 kommenttia:

  1. mä jouduin tänään hanhen hyökkäyksen kohteeksi! mut tohon verrattuna se on ihan pikkulintu :)

    VastaaPoista
  2. No hanhikin on aika paha! Linnut on oikeesti pelottavia!!

    Mut siis mä olin jo viiime lenkin jälkeen ihan paniikissa kun jouduin sitä haukkaa taputtamaan pois. Tänään oli viimeinen lenkki, en taita lenkkeillä ennenkuin haukkojen pesimäaika on ohi.
    Onneksi mulla ei ollut Urhoa mukana, sit vasta oisinkin ollut paniikissa. Mut siis oikeesti, eihän täysillä ylämäkeen juokseminen mulle huonoa tehnyt.

    Mun kamalan lintuviikon kruunasi vielä se et näin kun kalkkuna jäi kitumaan kun se jäi traktorin renkaan alle. Huh, mikä viikko.

    VastaaPoista