sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Tuokiokuvia Saksasta

Tällä paluu viikolla Saksassa on naurattanut erityisesti seuraavat seikat:

a) Bayerin puolelle tullessamme, pitkän automatkan puolivälissä, päätimme tankata. Ajoimme Autohofille eli siis moottoritien kupeessa olevalle huoltoasemakompleksille. Jossa oli bensaasema, Subway ja Biergarden. Siis täytyyhän nyt huoltoaseman yhteydessä olla valtava olut terassi.

b) Postia oli kotiin tullessa valtavasti. Paikallinen pankki oli muistanut meitä lahjalla Hilkan syntymän johdosta. Lahja oli yksi vauvojen sukka. Kyllä. Yksi sukka. Ei siis pari vaan yksi sukka.
Pistin kuitenkin koneeseen. Ainahan sitä yhtä sukkaa tarvii.

c) Ulmin markkinoilla tänään myytiin samoja trendilegginsejä kuin Salon torilla kaksi viikkoa sitten. Hinta vaan oli tippunut 20 eurosta 8 euroon.

Ps. Käynnissä on herkuton Lokakuun. (Tuli reissussa pikkasen liikaa herkutelua) Sen kunniaksi tein sunnuntai illalliseksi Ricotta-Pinaatti täytteyjä Canneloona, jotka uivat mascarpone-kermakastikkeessa. Ja jälkkäriksi mascarponevaahtoa marjoilla.
Mut hei, en ole syönyt yhtään karkkia. (edit. Markkinoilla ei siis myyty metrilakua).
Enkä naukkaillut ruuanlaitto viiniä.

2 kommenttia:

  1. Tykkään erityisesti tosta P.S.:stä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli muuten tosi hyvää!! En ollut aiemmin käyttänyt mascarponea juustokastikkeena, mut oli kyllä toimiva.

      Poista