perjantai 11. lokakuuta 2013

Joulu on taas, joulu on taas

Ja kaupoissa joulukrääsää.

Miten voi olla, lokakuun alussa jo?

Saksassahan perinteisesti sunnuntaisin kaikki kaupat ja butiikit ovat tiukasti kiinni. Nyt viime sunnuntaina oli täällä seudulla kuitenkin erikoinen shoppailu sunnuntai. Kaikki kaupat oli auki ja torilla vielä ne syysmarkkinat. Ja Ulmin kaupunkin oli aivan täynnä. Me mentiin joskus puolenpäivän aikoihin, ja saatiin yksi viimeisistä parkkipaikoista.

Oikeesti. Sunnuntaina.

Kun pari tuntia myöhemmin lähdettiin kotiin päin, oli parkkitalojen jonot aivan jouluruuhkan luokkaa. Eli siis parikymmentä autoa jonottamassa parkkitaloon. Yksi sisään, yksi ulos. Että semmosta. Kuin suosituimpiin Turkulaisiin yökerhoihin 2000-luvun alussa.

Niin ja sitä joulukamaa. Sitä oli kaikki kaupat pullollaan. Oli tonttuja ikkuinoissa ja kuusenkoristeita hyllyt pullollaan. Onneksi Urho ei vielä oikein tajua joulun päälle, Hilkasta puhumattakaan. Muuten sais kuunnella reilu kaksi kuukautta, että koska se pukki oikeen tulee!

2 kommenttia:

  1. Kohta se tulee, isillä on jo kalenteri kellarissa.

    VastaaPoista
  2. Olin Marks and Spencerillä jonossa keskiviikkona ja edessäni oli skotti-täti, joka alkoi rupattelemaan, että onpas paljon ihmisiä kaupassa (meitä oli jonottamassa kassalle 2) ja hän kommentoi, että ihmiset ovat varmaan jouluostoksilla jo. En oikein osannut vastata muuta kuin: "Yes". Ei mikään hirmuinen ruuhka kyllä ollut. :)

    VastaaPoista